Dags att skriva lite igen

Nej, det är inte lika illa som i januari, men nu har tösen börjat strula med nätterna igen. *suck* Hon vaknar ungefär en gång i timmen och har så gjort i tre nätter (eller mer?) nu. Idag när hon väckte mig vid 7-tiden hade jag sådan huvudvärk att jag inte alls hade någon lust att stiga upp. Men, men...vad gör man? Alla celler i kroppen vill ju ta hand om det lilla livet - huvudvärk eller ej. Nu ca 1,5 h senare har jag fortfarande ont. Jag kanske måste tillägga att huvudvärk inte är något vanligt förekommande i mitt liv. Antar att jag inte har så mycket att ha ont i...

Stjärnan är nästan 7 månader nu. Vi har börjat på babysim förra veckan och hon har för två veckor sedan äntligen börjat vända sig från mage till rygg. Förmodligen endast för att hon hatar att ligga på mage. Nu vet hon hur hon ska slippa. Vet bara inte hur hon ska lära sig att krypa om hon aldrig ligger på mage.

I övrigt har jag lyckats engagera mig i golfklubben igen. Varför kan jag aldrig hålla mig undan? Varför får just jag så dåligt samvete om jag inte engagerar mig? Borde inte fler ha den "åkomman"?

Nåväl... Hur ser dagen ut för mig och lillstjärnan då? Tja, nu äter stjärnmamman frukost (med datorn framför sig). Sedan har vi ingen tid att passa förrän kl. 14.00 då det är babysim. Sedan har stjärnmamman BodyPump kl 18.10. That's about it. Om inte alla sysslor tar för lång tid nu på morgonen så kanske vi går och driver lite på stan en stund. Titta lite på folk. Känner mig utsvulten nu eftersom mina vänner har varit bortresta under långhelgen som varit. Borde be om en fika kanske. Ska ringa dem efter frukosten. Kemisten har t.o.m. varit utomlands - måste ju höra hur de har haft det (fast lite skvaller har jag ju hört av min sambo som var på kurs med Kemisten igår).

Nu ska jag ägna lite mer tanke och engagemang till att få i mig lite frukost så att den här dagen kan ta fart.

Läs gärna fler gånger!  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0