Campingliv

Efter att vagnen stått på campingplatsen i 1½ månad och jag har varit här hela tiden de senaste två veckorna måste jag bara skriva av mig.

Betraktelse 1: Nationalitetsfördelningen är ca 99 % norrmän, 0,99 % övriga nationaliteter och 0,01% svenskar här på campingen. Inget fel med det. De e så re e ba.

Betraktelse 2: Nästan alla norrmän på campingen (bortsett från barnen...hoppas jag) röker. Det tycker jag dock verkligen inte om. Som gammal rökare så blir man väldigt mycket emot rökare. (Klagar på min mor jämt!)

Betraktelse 3: Barnen, som till minst 99 % är norska, får tydligen vara uppe HUR LÄNGE SOM HELST när de är här. Är inte våra barn i säng till kl 22 är det förmodligen nyårsafton. Gäller även på sommarlovet.

Betraktelse 4: I tvättstugan har jag sett en (1) karl en (1) gång.

Betraktelse 5: I latrinrummet har jag sett en (1) kvinna tömma toan en (1) gång - det var jag.

* Kombinationen av betraktelse 4 och 5 blir att arbetsfördelningen ser ganska, nej väldigt, lika ut i alla campingfamiljer. I diskrummet är det oftast kvinnor men männen syns till lite oftare än i tvättstugan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0