Beslutskostnad

I månader har jag våndats. I månader har Beslutet hängt som ett oroväckande moln över mig. I månader har jag försökt lindra våndan med fluffmetoden...tydligen. Säger vågen.

Morgonens vägning säger +8 kg. Likadant varje gång jag provade, så det borde ju stämma.

Nu är beslutet taget och det är dags att höja blicken igen och göra något bra av det där molnet. Jag tänkte skänka allt mitt fluff till molnet, så att det blir ett trevligt, fluffigt moln att söka skugga under när allt snurrar på i någon vild hastighet. En täppa av trygghet och ro.

Så planen är att dubbla dessa 8 kg, fast åt andra hållet. -16 kg, men på hur lång tid? Det är 28 veckor kvar av året. Det borde väl vara rimligt? 16 kg bort på 28 veckor.

Hur? Tja, asketmetoden har aldrig varit något för mig. Det får nog bli att ta bort socker och att undvika spannmålsprodukter. Till en början.

De första två veckorna rivstartar jag. Ni kan följa dammolnet här och på Facebook, Twitter och Instagram. Vilken utmaning! Atrevo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0